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In hip hop, as with any oral tradition, our history is passed from one storyteller to the next. Sometimes stories are told with hands and turntables, other times they are told with spray cans and fat caps, still other stories are told with one’s entire body, and, often, hip hop’s story is told through voice. This collective story, this legacy, is comprised of the individual legacies of members of hip hop’s dynamic, ever progressing culture. Each member of the culture seeks, in some way or another, to leave his/her mark; essentially he/she seeks to validate his/her place or role as a participant and contributor to one or more of the elements. Purists stress the importance of using the narrative that has been passed down as the foundation for all “new” stories being told, no matter how progressive an individual artist may be – loyalty to the heritage is what ties all real hip hop heads together.
San Diego’s Mr. Brady (bboy/emcee/producer) is most definitely a purist, but his laid back demeanor and focus on his craft prohibits elitism. Being one of underground hip hop’s renaissance men, breaking, producing, emceeing, and mixing tracks, seems to be treating Brady well. With three completed projects already this year, he is on par to compete for Murs’ self-given title as the “hardest working man in the underground game”. It is mind bogglingly refreshing to see the rate at which Mr. Brady is releasing new material, while not becoming dry and monotonous. As Mr. Brady seeks to solidify his niche in hip hop, you can feel the legacy of Rakim, KRS and Nas in his lyrics and that of J.Dilla and DJ Premier in his production, yet his music maintains a unique character.
While a typical, warm, sunny Wednesday afternoon becomes a beautiful evening in Long Beach, a unique character with the moniker Mr. Brady effortlessly strolls up the three steps onto our stoop and into our dimly lit dining area. We share a couple of Blue Moon Belgian White Ales and engage in the telling, nay, retelling of the the story that has been told for thirty plus years, but narrated in a way unique to Brandon “Mr. Brady” Crowel.
Mr. BradyはカナダはバンクーバーのレーベルBattle Axe下でリリースしたソロアルバム"Dusty Baker"に"Dirty", そしてArtistic, Johaz, (現(xiàn)在はBreaも含む)と結(jié)成したグループ"Deep Rooted"のメンバーとしてもアルバム"A New Beginning"と"D.E.E.P.R.O.O.T.E.D."を殘し、LMNOとのコラボ"Banger Management"のリリース,から本サイト內(nèi)で最近紹介したワークの中ではVisionariesのクルーDannuの"Virgo Summer"にもトラックを提供しているサンディエゴのMC / Producer
ということで昨年にリリースした最新作となる"Labor Of Love"のプロデュースは全て自らがハンドリングし、ゲストには新舊のアーティスト = 舊レーベルメイトの"Moka Only", そしてSouls Of Mischiefの"Tajai"に"Opio" & D.I.T.C.の"Diamond D"といった90年代のヒップホップには欠かせないゲスト陣、かねてから付き合いのある"LMNO", さらにはStones Throw勢の"Medaphoar"に"Guilty Simpson", 現(xiàn)在それぞれソロとしての活動でも高い人気を誇るEmanonコンビ(ExileとAloe Blacc), 勿論Deep Rootedのメンバーらが援護。しかし、Mr. Bradyに限ったコトじゃないけど以前に比べますます1作品に參加するゲスト陣が増える一方で『凄みや有り難味』が薄れていく気がしますね(笑
ボヤキはさて置き中身のほうは、ブリブリと唸るシンセ?ベースを張り巡らせたMEDとShawn Jackson參加の#02-"Hard Hittin", Mountainの"Long Red"使いのシングル#03-"Real Heavy", Moka Onlyをフィーチャーした比較的シンプルな#06-"Get Smart", 電子的な重厚さの中にソウルフルなエッセンスが散りばめられた#07-"Abroad", ノイジーなビートを敢えて使い幻想的なヴァイブとの間に生じるギャップの妙を活かした#08-"FaultyWAYS FaultyDAYS", LMNOとトラックとの相性が抜群の#09-"Mind The Madness", バウンシーな#10-"Impossible"などヘヴィな質(zhì)感(ビートというよりは電子的な重厚感)を施したものをベースにしたトラック群。(このラインアップからのオススメは#02, #03, #07, #09)
そして、Diamond DとBluを迎えた至高のソウル?エッセンスが揺らめく#05-"Get Choze"や、シタールとシンセが噛み合い打ち出す淡いサウンドと寄せては引くビートが心地よく響く#12-"We Got That", 神秘的なピアノ?ループと溫かみを帯びたシタールを掛け合わせたスピリチュアルな#14-"That Soul", そしてAloe Blaccをフィーチャーした90's Hip-HopのMellowな芳香をパッケージした#15-"Catch"などにおけるSmooth / Mellowなトラック群 (この手のトラックはどれも良いがオススメは#05, #15)の2種に大きく分けられる。
ヘヴィな質(zhì)感を敷いたトラックにしても大體のトラックで耳に馴染むメロディアスな部分が組まれているので、重厚さを醸しつつも馴染みやすいという點が本盤の最大の魅力だと思う。シンガーとしての人気?認知度も上がり一層にプロップを集めるAloe Blaccが參加しているコトも含み、普段はR&BやSOULだけれども、これからHip-Hopを聴いてみようなんて方の入り口としても向いている